( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, augusti 29

Putsa koppar med ketchup, och nu " blir jag inlagt på sjukan "

Gårdagen fick jag äntligen beskedet...jag åka in...
" Överlevnads kitt " ( Whiskey - Vodka och Groggvirke ) är packad, lika som
min " Nässesär " ( Medicin - Telefon, kläder, och min Dator ) och nu bara
vänta till resten av världen " min fru " vaknar, för att kunna tar mig till sjukhuset..

Dom ringde igår förmiddagen ( tisdag ) från LAH, troligtvis tack till, att jag
tjatade i en telefon, angående min smärtan ( som ligger nu någonstans som en 
14 eller 15 på den väl kände 10:a skalan )... 
När dom ringde, hade dom redan ringt runt, till strålnings-avdelning och lung-avdelning
och nu blir det så att jag " idag " bli " akut " intagen för strålbehandling...( Smärtan 
har nämligen tagit sig ner, till min nervsystemet, och den smärtan går inte att 
vanligt minska med normal medicin....så nu blir det troligtvis morfinsprutar på 
avdelningen..), och om dom nu skulle vänta med strålbehandling, är en " troligtvis 
förlamning " aktuellt...Sa ja, om du undrar...jag är " jätte " glad för att få åka
in på sjukan...

Resten av gårdagen, blev en " hals-gråtande" dag liggande på soffan, med lite jobb
som " putsa koppar med ketchup " och " baka en äppelkaka " för frugan ( jag 
hade läst lite fel i receptet " ett och en halv timmar ", det var totale berednings
-tiden, inte ugns-tiden ), men tack och lov, blev den ändå ätbart, ( och som min fru 
säger ; hur kan man misslyckas med en äppelkaka ? ), min fru är toppen, och frugan
min, tyckte att den var mycket god....( Dotter 3, som var här med " trådlös modem 
till datorn " tyckte äppelkaka var också god )

Idag ( Onsdag ) runt klocka 08.30, ska jag vara på lung-avdelningen, för förbereda mig
innan strålningen kan börja, och då blir förste behandling förväntad redan att starta runt
klocka 09:00....Ska vara skönt, att förhoppningsvis blir av med den " jävla förbannade 
smärtan " eller som jag i vanligt fall skriver; " 74VL4 F0R84NN463 " smärtan..
Det ska vara ca 10 behandlingen i lika många dagar, så helgen blir väl en sjukhus vistelse
för familjen. ( och jag kan redan varna er, att jag kommer att lägga troligtvis 
flera inslag per dag, på bloggen / dagbok,)  finns inte mycket annat att göra...

Men om man tycker, att det " inget " finns att göra på dagarna när man ligger på sjukan
har man fel,.... Min kompis " målaren " blir också intagen idag på sjukan, han ska bli
opererad för sin rygg.. så akta er på sjukan i " Linköping ", särskild i katakomben, det
är där var vi kommar att race med " rollstol / säng "  till varandras avdelning,... ni är varnad !!!

Att vara är att vara,  på gott humör för en gångs skull..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar