( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, september 7

Dag 10 ( tio ) på strålnings-anstalten, på bättre humör än igår och Gnälla Puh !

Nu vet jag lite mer, angående alla planer och förutsättningar angående min behandling, och
var dom hålla på med, förhoppningsvis tycker någon annan, eller nån, att det är också intressant
för är veta ( jag tycker mycket intressant för mig ), eller, att ser var dom hålla på med.
Jag fick efter tjat och långt ansökan en bild ( på en A4 ) som visar hur dom ska, och måste
reagera, och försöka lösa problemet in min rygg, och på min ryggrad...

Originalbilden på A4 papper
jag fick är 98,8 % stor,
( 19,8 x 24,6 cm )
Det är ca 4/5 del av en A4
papper ( och är 121,4 x större  
än i verkligheten...) gula pricken
i mitten, ska dom träffas med
strålning...men ska vara inom
dom gula linje, vilket är 2,8 cm
vid 6,5 cm, ( men kom ihåg att 
bilden är 121,4 gånger större 
än verkligheten. )
Det är därför men kallar det
PTV ( Precision Target Volume
Precisionsstrålning

Jag har varit igår eftermiddag på besök ( fika ) hos LAH, som är i byggnad bredvid 
Lungmedicinska, endast för att ta reda på hur det går med " min " ( f.d. ) Sjuksköterska 
" M ", hon var gravid i somras, och nu vet jag att hon har fått en " pojk ", och att dom 
båda två mår bra , Stor Grattis " M " med " Babys " !!!


LAH har fått i somras, två olika
ritningar jag ritade i 2002, " Gnälle
Puh ", och " Korkdragare tyger "
Och båda dom två ritningar, hänger 
nu inramat i korridoren hos LAH, 
( Och om jag få vara helt ärligt, 
är jag är otroligt stolt över att 
dom hänger där...). 



Kvällen blev " Hawaii 5-O " på TV, och som ni kanske redan förväntade, att jag skulle 
skriva,...

Att vara, är att vara,... på bättre humör än igår !
                                   ( och för igår, och dagen innan )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar