( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, september 7

Idag ( Dag ? ) Start med permis från strålnings-anstalten..

Behandling nr 7  är avklarat och det hände idag klocka 09:10 

Det var dags för behandlingen, och min smärtan är på acceptabel nivå, en  
7:an10 skalan. och inför behandling blev det " Ingen " spruta med
morfin i morse, endast en kapsyl med oxynorm.( Normal dos, inget extra )..
Behandlingen tog lite längre tid än vanligt, dom ville ta lite extra bilder för
utvärdering, och jag har ingen möjlighet att säga emot, jag ligger nämligen
fast på britsen och om jag protestera kan jag inget göra,  

Runt middag " klocka 12.00 " fick jag höra att jag kunde vara på helg-permis,
Yepp hela helgen ( 24 timmar per dygn ), underbart att komma hemma efter
10 dagars besök på sjukan, ...( måste säga tt det kändes verkligen tryggt på
sjukan om man har den jädra smärtan ), men nackdelen är, att jag ska in igen
på måndag, ( och då för hela nästa veckan igen, i alla fall som det ser ut 
nu ), men " säkerhet  " eller, med finare ord " observation " går för allt annat....

Nu är det bara vänta på att frugan slutar jobba, och komma hämta mig,
( Sorry men jag väntar inte " bara " på min fru, det låter lite elakt...), jag
väntar också på min medicin, plåster, och så vidare... Lika som t.ex genom-
spolning av " Port-a-Cath " ( som ska rengöras en gång värja " fyra upp
till  fem veckor ", istället av två sprutar med blodförtunnande värja dag, 
vilket jag vägrade )
Mindre medicin, betyder mindre sprutor, mindre tabletter / kapsyler, betyder
mindre kostnaden till vård, betyder att jag har mindre smärtan, och betyder att allt
är på rätt väg...och jag har MER fritid igen....

Att vara är att vara, ..snart på väg hem 
                                 ( Helg-Permis  )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar