( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, september 13

Dag 14 ( Placebo, Dallas, Extas av oro, och det allt, på strålning-anstalten )

Klocka 11:23,  mat/Nahrung04.gif
Så blev livet plötsligt mycket roligare och drägligare, efter en dåligt nattsömn
( Yepp jag vaknade igen från smärtan och fick ta igen tabletter 03:00 ),
och lite extra sovande mellan nio och elva, tillsammans med en bra frukost,
( som dotter 2 fixade för-igår för mig fläskpannkakor ) blev livet plötsligt
skönt igen....Nu ( jag skriver detta rörligt under dagen, bit för bit ) väntar
jag på besked från smärtenhetens läkare, och in hop att dom ska ändrar min
medicinering angående smärtlindring...
Klocka 12:30, mat/Nahrung09.gif
Just varit på " Lunch " ,eller kallar man det " middag "  Men kanske kan nån
berätta mig skillnaden, varför man kallar det " middag " om det mitten på slutet
av morgonen, och för mig och Wikipedia är ordet " Middag " det mat som man äter
på tidigt kvällen ( slutet på middagen ), " Kvällsmat " blir då automatisk " Nattmat "
( vilket äntligen Wikipedia inte finns ) och så vidare, och så vidare....men runt
lunchdags ( det är runt klocka 12:00 ), blev det igen nya smärtstillande tabletter mot
den 74VL4 smärtan

Klocka 15:20, 3D-objekt/Dreidemensional10.gif
Oj då klocka är redan 15:24, glömde bort tiden, och fick " springa " ner till
behandlings-rummet, och dom var redan i stor extasen av oro, med varför jag inte
var på plats ( okej, jag överdriva kanske lite ), men det var bara den " förste 
gången " på en " 60 till 70 " behandlingar jag har fått med strålning, att jag var
försenat...så jag men tycker att vi inte ska prata över det...

Klocka 21:00,
     Förlåt men nu har jag ingen tid för prat mer,.... 
     " Dallas " ska alldeles snart börjar...
     och som ni vet är " Kult, är alltid kult "  ( tror 
    detta var avsnitt 363, av 365 som finns, original 
    serien hade 357 avsnitt - 1987 / 1991 )

Klocka 22:00,
Runt klocka 22:14 blev det igen smärtstillande
tabletter, eller blev det " Placebos ", men vilken
är vilken ?

                           
                                      --------------------------------------
Så nu vet " ni " hur min Onsdag har varit, och som ni ser var det en långtråkigt dag, med 
små och STORE smärtor, ( vilken som kommer och går ), och när jag senare hörde 
från " samordnare på avdelningen " att hon hade hörd från smärtenhetens läkare, att jag 
troligtvis kommer att få min vanliga dos med medicin mot smärtan tillbaka, ( tabletter med 
långverkande på morgonen, och igen likadana tabletter på kvällen ) betyder det att 
jag kan åka hem nu i helgen, och istället då kan åka fram, och tillbaka till sjukan, vilket det 
skulle det göra lite lättare för mig, och många andra tror jag.... jag vet i alla fall att måndag 
nästa vecka, är " troligtvis " siste behandling för denna omgången...

Nu börjar medicinen mot mina smärtan fungera, så nu blir det dags att lägga sig, om jag 
vill sova nåt inatt....Klockan är nu 23:17 och jag kommer inte tidigare än klocka 06:00 
lägga ut detta på bloggen / dagboken före imorgon bitti,.........
( läs " imorgon bitti " som "Torsdag-morgon 13 - September - 2012 )

Att vara, är att vara, tidigare än planerad

2 kommentarer: