( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, september 12

...,och han sa låt de vara ljus....och det blev ljust... ( solen gick upp, och larmklocka gick av )

Det som inte kan, och kunde hända, har hänt..... Maten var i 4:a omgångar rätt..
För-gårdagskväll, fick vi vad vi beställde, lika som igår morse... och störste överraskning
var att middagen igår var också rätt...lika som kvällsmaten.
Den godaste av dom är dom så kallade " kall-tallrik " man kan beställa, på den finns
mycket Grönsallad, Tomat, Gurka, Ärtor, Majs och all det blandat med en go kallsås
som t.ex béchamelsås eller en honung-senapssås m.m... och det tillsammans med en
liten skinkbit eller liknande ( kan vara en biter " kyckling eller kalkon-filer" ) och
kall potatissallad... och nu liknar det väldig mycket på något jag aldrig har tyckt om,
men nu börja uppskatta. Jag tror man kallar det " G.I. JOE - mat ".....

Smärtan jag hade över helgen, vill inte bort på det sättet som det ska, väntande på
den läkare från smärtenheten, börja jag fundera hur man kan lösa problemet med
smärtan, och förväntar att dom kommer med någon sorts lösning ( själva tror jag 
att gå tillbaka till - original medicinering - Oxycontin är det bäste, i alla fall 
som grundsmärtstillande ), och så blir jag av med den outständiga smärtan...
Förmodligen om " det " skulle hjälpa, kan jag ser ut som följande igen, hoppas jag...

                      smileys/bigsmilie7.gif ( Jag menar " skrattande " inte att vara " GUL " !! )

Igårkväll blev jag lite varmt, ( kroppsligt menar jag då ), ingen feber, men bara
svettigt, hosta, och konstig känsla i bröstet, samt rossel i halsen och det känns nästan
lite om jag ska bli förkyld, vilket jag verkligen inte hoppas på, särskild för att man ligger
på en lungavdelning Det skulle vara en riktig katastrof för många av oss här, och om en
förkylning skulle bryta ut,  då blir risken på luftvägsinflammation STOR, och hände det
blir det att jag då troligtvis kan komma ligga här mycket längre än väntad, för min del
räcker nu till fredag, ( tur att nu fredag, är siste fredag denna veckan ) eller högst
tills tisdag, nästa veckan ( vilket är den tisdag som är siste tisdag nästa vecka )
Men nu seriöst !! Nu på fredag blir som jag talade om i en tidigare inslag, gjord utredning
om där blir mer strålning eller inte, vi få ser !!!

ATT VARA, ÄR ATT VARA,.....G.I JOE ( Y )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar