( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, september 14

Dag 16, på strålning-anstalten ( du går mig på nerverna, och smärtlindringspump på gång )

Äntligen fattar dom ( läkare ) vad jag har försökt tala om för dom i månader..
men det vad jag inte kan förstå, är varför det är så svårt för dom, med att
lyssna på vad en patient säger, Det är ju patienten som har problemet. och
inte läkare, eller har jag fel ?


Efter en utskällning som dom fick från mig, Har dom nu förstått " att mina gamla
medicin
" mot nervsmärta, är kanske " en " av dom lösningen till smärtans problem,
och vet ni vad... klagomål hjälper,...nu ska jag byta tillbaka till Oxycontin ( två gånger
om dagen, lika som för..bara en högre dos, nu 30 istället av 20 mgr
) och jag fick
senare på kvällen en " extra " spruta med morfin, efter egen begäran, för att ta bort mig
själva från marknivå..
Hoppas jag kan åka tillbaka, till gårdagens beskriven drömmarnas värld..." Somewhere.."

linjer/Linie11.gif

djur/faglar/Vogel11.gif

Somewhere over the rainbow, where Bluebirds fly..
birds fly over the rainbow, why them, and why can't I ?.
if a happy little Bluebird fly beyond the rainbow, why cant I ?


linjer/Linie11.gif

Idag, ( nu på morgonen ), innan strålbehandling
ska dom göra en sorts operation för att strypa
dom nerverna som orsaker smärtan. ( enkelt 
sagt " bort med nerverna, som gör ont " )..

Samtidigt att dom ska fixa en " Automatisk "
pump ( en som pumpar kontinuerlig ) med
smärtlindring som motverka smärtan av
nervskada, Så ni ser, det kommer att bli någon
gång, ting och ordning på denna gamla gubbe !!


Så ni kanske kan förstå att i helgen blir det ingen permis på hemmafronten, jag vägrar
helt enkelt att åka här i från, ...jag åka inte hem innan smärtan är borta... - Borta bra, 
men hemma bäst - ( men inte om man har smärtan i denna form ), då finns bättre
ordspråk att välja, jag vet inte om den är " Svenskt "  men översätt från Holländska är
det ungefär följande   - det bättre med ett " sjukhus vid " ( fågel i ) hände ( handen ),  
än tio i skogen..( Man skulle nästan kunde tro att det var en av dom oglömliga
citat ur Douglas Adams " liftarens guide till galaxen " )

ATT VARA, ÄR ATT VARA, PÅ HÖGT NIVÅ, 
I GALAXEN, RUND WTC, UTAN NERVEN, 
ÖVER REGNBÅGEN, SOM EN GLAD LITEN BLÅ-TRAST.


1 kommentar:

  1. Hej
    Förstår vad du går igenom.
    Det är du som känner din kropp bäst hoppas dina läkare kan ta dig på allvar och ge dig rätt smärtlindring.
    Vet för att min man fick prova olika mediciner till slut fick han en morfinpump inopererad,men det tog tid att ställa in rätt dos.
    MVH
    eb

    SvaraRadera