( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, september 15

Dag 17 ( för sjutton ), " All Black " på strålnings-anstalten,


universum/Weltall10.gif

Sovit nästan hela natten tack till en underbar spruta, i alla
fall längre än vanligt som jag gör hemma..22:30 och 03:00
( här blev det mellan klocka 22:00 till och med 05:00 )
Det är bara hur man ser på saker, allt är relativ...


liknar en parkerings-böters-lapps-automat
















Det blev ingen operation eller in den stilen, det blev en sorts parkeringsböterslappsautomat
( ser bilden,  pump med " inte " morfin, men nåt liknande, och när jag leta det upp på 
internet fass.se finns det, under en rubrik av " veterinär fass.se " ), pumpen injekterar
värja minut en vis dos med smärtstillande, ....men jag tror att det fungera, smärtan släpper i
alla fall, en par steg på skalan, jag sa inte smärtan var borta, men att den har minskad....

På eftermiddag kom frugan min till sjukan för första gången denna veckan ( Yepp och 
det var min eget ide, mitt eget fel eller var min egen order, det med att hon inte fick 
komma, jag skriva detta för jag vill inte att ni skälla på henne om det ), hon var nämligen
jätte förkyld, och jag vill inte att någon på avdelningen skulle bli förkyld eller värre, så jag
offrade min besök, på ett sätt jag tycker alla skulle göra,....
Efter frugan hade gått blev det måltid och en sak som inte har händ på länge, jag rakade
ramla omkull, med andra ord jag somnade i sängen !!!
Vaknade halv åtta ( 19:30 ) av det var dags för kvällsfika, skönt att kunna somna en lite
stund utan smärtan eller att vakna av den....

På senare kvällen gjorde jag en ritning på datorn i ära av  "ALL BLACK'S " ( all blacks
är " New Zealand - National Rugby Team " ( Best on the globe ), och " silver fern " är
båda viktig för NZ och AB's ( kunde rita en kivi med men det skulle ha blivit för mycket )




ATT VARA, ÄR ATT VARA,... "ALL BLACK"
(  TO BE, IS TO BE ,.. " ALL BLACK " )






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar