( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, september 19

Dag 21 ( intratekal port, för medicinering nervsystemet )

Natten var på det sättet jag är inte van med... jag sov hela natten, ..Okej, med
en lite uppehåll ( men den är inte nämnvärd tycker jag..). Ingen smärta, och
det bevisar att " min " prognos med medicinering ( min gammaldags medicinering )
var det rätte sättet. Ende skillnad är att dosen har höjd lite, och det var också på mitt
förslag ...Jag är nästan bättre, eller i alla fall mer insatt i medicinering än en läkare...
Sedan middagstiden har jag fått en ny rums-delare, min gamla rums-delare fick
åka Taxi till sjukhuset i Lund, för vad han " än " ska göra där, ( det är väl nån sorts 
av undersökning som dom inte kan göra här i Linköpng, eller är inte så duktig 
på det )

dorrar/Tuer04.gif
Så med andra ord har jag bytet plats ( "nu igen " )
och nu har jag en fönsterplats, och det betyder att jag kan ha
lite frisk luft på dagarna... OH vad skönt.....och det är ungefär
det samma som min nya granne tänker...Frisk luft, är frisk luft.....
( NU vet jag att bilden är en dör ..Men jag hittade ingen 
fönster som jag kunde öppna så jag visa er en dör.. )

Lite information angående operationen som ska göras på torsdag...
[ Smärtbehandling via epidural och intratekal kateter ]  

Intrahekal port
ett effektiv sätt att ge smärtlindring är att via en tunn
slang läkemedel i ryggmärsvätskan, nära dom nerver
som fortleder smärtan, när slangen läggs innanför 
hjärnhinnorna i ryggraden kallas det Intrahekal kateter
Katetern kopplas till en port som läggs under huden
Med hjälpav en nål som sätts in i porten kan smärt-
stilande läkemedel ges. Ofta kan man sedan minska 
andra smärtlindrande läkemedel...
 
För mer information tryck på > ( länk )


Sonen var en lång stund här på eftermiddag för att diskutera min nya ide att
köpa en surfbräda, eller Ipad / Ipod eller hur man ska kalla en sån skiva med
data funktioner... ( bra namn skulle vara enkelt.../ datorplatta  / eller hur ? )

Att vara är att vara, en golvare på en surfplatta
( fattar ni ? man surfa på en golv, en golv är en våg, en våg är vatten, och på vatten surfar man, )


1 kommentar:

  1. Saknar gilla knappen på vissa saker, så man bara kan trycka lite lätt =)
    Du kan ju inte skriva dör istället för dörr. Tänk på mitt hjärta när ja ligger här och slöläser inläggen lite slarvigt =/
    Du kan prova min surfplatta nåndag som sagt. Den ja använder nu =D

    SvaraRadera