( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, september 20

Dag 22 ( Mt-röntgen - Morfinspruta - Galaxay-2 inkl surfplatta och Operationen klocka 12.00 )

Natten var så där så, hade svårt att somna på första hand av smärtan, men det ändrade
snart när jag tog medicin lite tidigare än vanligt, jag var däckat till klocka sex på
morgonen, det var när jag vaknade av larmklocka som berättade mig att jag skulle ta
nästa medicin... Idag blir det operation runt klocka tolv ( 12.00 ) och ska pågår i ca
2 timmar, uppvakna efter det, och vad då kommer hände få vi ser, förhoppningsvisa
ingen smärta i nerverna mer, ( men det som jag vet, kommer den vanliga smärtan, 
efter en operation vara där ) En extra dusch på kväll, och en på morgonen, inför
operationen, och jag kommer att ligga med dropp, bara för mat och eller kaffe är
förbjudet efter 24.00 natten tills idag..  Mt-röntgen gick inte så bra igår, vi fick avsluta
halvvägs, jag fick för mycket smärtan, spruta morfin och alla smärtstillande hjälpte inte
och fick under röntgen en panik ångest, men den dagen är nu avklarat, och vi få fram 
och med nu titta positiv på framtiden...

Förhoppningsvis går allt som det ska med operationen, kvällen blev i går i alla fall bra..
DALLAS var på TV, och jag hoppas att grabben hinner att kolla upp, lite av min
önskemål angående surfplatta och mobilen, så det kan fixas i helgen....i alla fall
en av dom saker ( telefonen )










Samsung Galaxy S2,  2990;- kr. låter som en bättre pris än 5190;- kr. som en 
Samsung Galaxy S3, skulle kosta, och man har då ca 2000;- över i skillnad, för att
kunna köpa en surfplatta....( Samsung, en tab2 2 10.1 2990;-)... en annan märke är
en möjligt alternativ angående surfplatta, men jag har inte kollat upp det så mycket , all
med all är det " kulla leksaker " för en på sjukhus liggande cancerpatient..  En surfplatta
är i alla fall mycket lättare och smidigare att hantera, än en bärbar dator eller laptop, jag
hoppas vi kan bara kan hitta en sätt att koppla ihop den med internet på sjukan, för
sjukhuset i linköping, saknar trådlös internet för patienter ( lite gammaldags eller hur )..

Och om ni undrar " Ja, jag är nervös som fan " , men som vanligt jag
tror att det inte märks, så allihopa ni få hålla tummarna runt klocka 12.00 och vi ses
eller hörs snart igen..

ATT VARA, ÄR ATT VARA, ...IN ERA TANKER !
                                            ( och ni er in mina tanker )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar