( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

torsdag, september 20

UPPDATERING DAG 22 INGEN OPERATION

Just pratat med " Super " huvudläkare av smärtenheten som hålla i operationen,  
Siste budet är nu " DET BLIR INGEN OPERATION" ...Jag vet det är fram
och tillbaka med, ja, nej, kanske, ja, och nej. Men nu är det NEJ...jag vet
själva " FAN " inte mer vad jag ska skriva om det.....

Och varför ? Risken med komplikationer är för stora ( jag har nämligen
metastaser i huvud som dom inte kan bedöma om dom skulle göra
en fara eller inte angående operationen ) med att det kan går fel !!
Och jag har ingen lust att sluta som en planta eller värre.....

MEN äntligen " Super " huvudläkare finns store möjligheter med att få smärtan
under kontroll med en ökat, och / eller bättre medicinering, samtidigt att han ska
prata med den läkare som rekommenderade denna ingrepp angående operationen,
vilket var inte genomtänkt och är inte den mest nödvändiga ...
Det blir kanske dags att läkare börja lyssna på patienter som jag har skrivit tidigare.

Dom ska idag i alla fall börja med ökat dos av " oxycontin " och en gammal medicin
i tablett from jag har haft tidigare, och fungerar,... " Lyrica ", och ovan på
detta kommer jag att få en " drog " mot smärtan som heter " metadon ",
Jepp, nu är jag snart laglig knarkare.. ( ...under kontrollerande former, och
med väldigt lågt dos )

Jag hoppas jag kunde förklara lite av hur saker står till på detta moment, och om
det skulle ändras igen, vet jag inte hur det ska sluta, men troligtvis på ett sett att ni
komma ser mig på " Efterlyst, eller liknande program " man börja blir väldigt trött
på all dom kockar i köket, för många inblandande i skitet, dåligt patientjournal och
den ene inte vet vad den andra pratar om...
Och det blir inte lättare för mig och familjen att få värja gång olika bud med hur
eller vad som gäller....

Nu är det i alla fall...ATT VARA, ÄR ATT VARA, OPERATIONSFRITT.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar