( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, september 11

Vecka 3, Dag 1, Strålning 8, / lika med / Vecka 3, Dag 12, av vara på " strålnings-anstalten "

( Om ni fattar det, är ni duktiga...)

Måndagen ( Dag 12, av att vara inlagt på " anstalten " ) startade med att jag ska
blir skjutstat till sjukhuset av min kompis " Målaren ".... Frugan är sjuk hemma med en
jätte förkylning, tur att jag slipper vara hemma ( det låter elakt, men jag tror är 
bättre för "min " hälsa )
Innan all detta, realiserade jag, att det var som vanligt på hemmafronten, inte mycket sömn,
med andra ord " tidigt " vaken, väntande på tidningsbudet, som var som vanligt på en
måndag morgon ( förresten, lika som på alla andra dagar ) sent !!!
Kaffe, Frukost, Sovstund på soffan, och medicin, Det låter som riktig lyx livet,men jag
skulle gärna byta med vem som helst, för att slippa detta skitet....

Behandlingen klocka " ett " var en riktig skön upplevelse, särskild efter all dom flera
försök att bli av med den  förbannade smärtan idag ( första försök var redan vid 
nattvakten, runt " klocka tre " ). Och när jag fick till slut, en spruta med morfin på
avdelningen ( innan strålbehandlingen ), tror jag att det var " den " som gjorde susen på mig..
Smärtan drog bort, ( till ett " skapligt och hållbar nivå " ), men istället tog sömnigheten
över, tur med det, nu kunde jag äntligen  lite sova utan smärtan....  ( öuink, knorr, iöuink, 
ikroink,...  eller vad en gris också har och gör för ljud ) Men Stackars för min
rum/kompis, ( kanske lättare om jag kan kalla honom  " Göran, Ove eller Anders ) 

På Kvällen runt klocka nio fick jag nya tabletter för smärtan  vilket gjorde att jag i alla
fall sov till klocka fyra, Då blev det nya tabletter, och slippa hoppfullt spruta nu på
morgonen innan behandlingen... All dom tabletter och strålninger gör att mitt ansikte
svulna upp som en ballong, jag vet att det försvinner men det känns inte roligt...

Kaffe på sängen, inkl " TVÅ "små kakor ( underbara sjukvård här på avdelningen )
Resten av dagen få blir som det blir, men som vanligt ni kommer att läsa om det
om ni vill eller inte......

Att vara, är att vara, på väg ut för lite frisk luft !!
                                dodskallar/Totenkopf67.gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar