( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

söndag, september 9

Permis Dag 2 ( två ) , Morfin på en Grilltunna..

linjer/Linie32.gif

Lördagen var en bra och skön dag, första extra morfin tablett tog jag runt
klocka 0600 på morgonen, ca 4 timmar senare än på sjukan... smärtan börja ta
av i lite skalan, det tog till klocka 14:00 ( andra kapsylen  ) innan det försvann
på en namnvärd skala ( den lite stunden på soffan kanske  hjälpte till också ).

" Idag blir det ...// frågetecken //.... hos nån i familjen " ; Det är vad jag skrev igår
om födelsedagsfesten av måg 2, hela sommaren har han tjatet om en " Grilltunna " ...
och fick nu från hela Hans och Vårt familjen, " EN RIKTIG GRILL " Så nu kan
vi säga; NU ÄR, OCH SKA, DU BLI, EN RIKTIG GRILLGUBBE !! "

En lika eller liknande,
som jag har ( med 
möjlighet, att röka
 fisk, eller kött ) Min
är endast en lite äldre
modell, och nu har
han fått en i födelsedagspresent ...

linjer/Linie32.gif

Vaknade nu mitt i natten klocka 02:30, och var klar vaken, men det konstiga är att
jag har ingen ont någonstans, men jag vaknade med en dåligt samvete..
Det är varför jag har skrivit " förgående inslag " med ett ursäkt till min f.d. Rumsdelare...

 linjer/Linie32.gif

Idag blir det " en långsamt ansträngande dag " med anvisningar från mitt håll, hur
man gör en pool om till vinterförvaring ( ska tömmas på 20 cm vatten för att poolen 
inte ska frysa sönder i vinter ), och hur man klippa gräset ( det för en andra gång 
nu i helgen ) , och kanske lite handla på och i närbutiken...( som kan vara som en 
liten dagutflykt, för frugan och mig ), och inte att glömma, att " betala " dom
försenade inkomna giro- / bankgiro faktura ....
Varför kan " företag " inte skicka en faktura mitt i månad ( vilket som i det mest 
vanligt fall händer ), innan man har betald allt annat.. ???

Men nu är det klocka 03:45, och jag har just tagit ( i förbyggande syfte ) en oxynorm,
enbart för att jag vet att smärtan kommer att komma snart igen...( och tror jag behöver 
ligga mig på soffan, innan verkningen av morfinet börja ta sin effekt, och som min
dotter 1 säger ; att man inte ska skriva påverkad av medicin, för man vet aldrig 
var man då hamnar, särskild med att skriva en blogg / dagbok i det tillståndet !!! )
Så gott natt, och vi hörs senare " och nykter från medicin " hoppas jag !!

linjer/Linie32.gif

Att vara, är att vara,.. po-vaerkit ( danske ? )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar