( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, september 10

Permis slut, " Anstalten here i come " (och storvinst på bingolotto, grattis )

Helgen är över, Permis tagit slut ( och det är på ett sett skönt ), jag har
varit ganska oroligt under helg-permis, måste jag ska erkänna ärligt...
Det är inte detsamma, att vara hemma på permis, eller att vara hemma.

Igår morse ( fotobevis finns under här ) tänkte jag att överraska min fru
med " en riktig hotell super de-luxe frukost " ( inte på en hotell men hel 
enkelt hemma i köket ), och för att jag var tidigt vaken, gick allt ganska enkelt
att fixa, hon blev glad i alla fall, när hon vaknade, och fick först sin kopp kaffe...

 
Ägg  - ( Hård kokt )
Skinka - ( kravmärkt )
Ost - ( Tror det var Greve eller Präst )
Tomat - ( Egen odling - växthus )
Gurka - ( Egen odling - växthus )
Kaffe - ( Gavalia - gröna paketet )
Brötchen - ( från dom riktiga tyska färska
hotell fralla, som man själv gör i ugnen )..... 


Med andra ord " en riktig hotell super de-luxe frukost " serverad på en
" ej riktig hotell superde-luxe frukost köksbord " , en ....Vem skulle inte 
gilla det ?  Och det på en " Allt för Vanligt Vardagligen Söndags Morgon ", och
utan en särskild anledning, och det bara för att man tycker om, att vara hemma.. .

 *******************
Kvällen blev det titta en lite stund på underhållningsprogram 
nr 1 minst sedan 20 år tillbaka !!!
 *** BINGOLOTTO.***
( Nej nu skojar jag tycker du Mnjeha eller, ...Men okej då, vi tittade , och 
det var bara på slutet av programmet,, 
och det... Mnjeha ...var bara för att kompisar till 
dotter 3 ( och måg 3 )  var med i slutet av programmet,   
Kul att vi ( och troligtvis särskild " ni " fick uppleva ), 
att 20 år, efter startat av programmet, nån 
verkligen fick chans att vinna...    

Grattis " D" ( och Å )  med " STORVINSTEN ".

 *******************
Tillbaka från drömvärlden, in till mardrömmen. ( nej det är inte så farligt som det låter )
Men nu på måndag morgonen ska " Målaren " , det är han, som " är " min bästa kompis, 
och ädlare av världen " nästan " bäste ( - inte dom " alle bäste "  för dom " alle bäste " 
är mina -) Tomater, Gurkor, och m.m.  Det är han, som var samtidigt på sjukan som 
jag, men redan efter 2 dagar efter operationen i ryggen fick åka hem, det är han, som ska 
skjutsa mig till sjukan med sin bil... jag ska vara på behandling igen, runt klocka " ett " och 
det betyder 13.00 ( mitt på dagen )..

Jag tror att ni " vänner, familjen, bekante och kollegor " fattar att ni är underbara, och 
att vi verkligen uppskatta allt ni gör....och att " jag " har det " jävla svårt " med att tacka alla, 
Det är " ni "som i väder och vind, " alltid " ställer upp för oss, med att hjälpa, mig och min 
fru med allt vi ber om, ( tack och lov, endast om det behövs. )....TACK....

Att vara, är att vara, svårt att " inte " vara Ödmjukt 
                                                          ( jag är bra, eller hur ? )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar