( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, oktober 13

Dag 1 ( förste dagen på hemfronten )

Det var förste dagen hemma på länge om jag inte räknar med
dom dagarna som jag hade permis, nu är jag hemma på riktig..

Jag vet det är ingen bild 
från hemma men det känns
som jag tog flyget hem.
Bilden är förresten tagit
från planet när vi skulle 
landa i Sydney Auatralien i 
år 2010 när vi var på väg 
till Nya Zeeland på semester


Drömmen är kvar att frugan och jag skulle göra om den resa med den
ände ändring att vi bara skulle vara på norra ön ( subtropiska klimatet )
Samma tid eller hellre lite senare, 1till2 veckor senare, Oktober >
November och då kanske bara 3 veckor istället från 4 veckor, men båda
är okej för min del.. Skottland är också en dröm. 2 veckor med husbil
köra rund, man vet aldrig var jag min fru kan få att göra, jag få inte köra bil
så det kan bli spännande att ser henne köra vänster trafik...

Hemmafronten, dagen var underbar, kvällsmaten var min favarit; ris med
kycklinglever och med efterrätt, äppelpaj marinerad i whiskey " godi godi
gott gott  "....
Natten var utan smärtan ( första natten utan total smärtan ) kanske att
alvedon ger mer njuta än man kan tro....
Idag blir det olika saker som t.ex fika hos svärföräldrar av dotter 3 och
troligtvis ett besök till netonnet för min paddan...

ATT VARA, ÄR ATT VARA,....HEMMA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar