( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, oktober 1

Dag 32 ( ingen uppmaning bara ett klagomål, och lite till... )

Varför denna brev, och varför denna klagomål mot sjukhuset i linköping.
SIMPEL, KLART OCH ENKELT, jag skulle få strålbehandling i 13
dagar på strålkliniken med observation om att jag kunde bli förlamat från
tredje ryggkotan och neråt, 3 dagar observation är inte världen störste bekymmer,
men om man då få extra medicin som jag in vanligt fall inte ha, och läkaren
glömmer konsekvensen av den medicinering, kan det bli så att man ska få
operation istället, och det är vad en vis " Maria " på smärtenheten
rekommenderad ( i vanligt fall troligtvis en bra rekommendation ) men
inte för en person med metastaser i huvud, metastaser kunde betyda en tydligt
dö för mig. I samarbeta med avdelningsläkare " Björn " hade dom redan
bestämd efter det blev tydligt att jag inte kunde ha den den operation att
dom hade uppgivit mitt fall, dom skulle boka av cellgiftbehandling och samtal
omgående detta i oktober, vilket min egen läkare inte vist från....
LAH räddade mig " igen " från store misstag som gjordes på annan avdelning
först i fjol i år, och nu i september igen....
Är det vanligt att en avdelning ska ta alla skit och städa undan när andra
bara kan skita ner sina patienter ?? Nu ska ni veta att dom allra flesta
sjuksköterska och undersköterska är fenomenal med kunskaper angående
sjukdomar, och tack och lov en antal läkare med, som också tycker
att kommutationen mellan läkare är värdelöse

 En enkel och simpel lösning kan vara en sammankomst mellan läkare styrelse
sköterska och inte att glömma patienter hur framtidens behandlingar ska ser
ut som t.ex patientjournalen som i dagläge är ett skämd inkl medicinerings
journalen som inte stämmer ett dugg från...











Och då prata jag inte ens om möjligheten för parkeringstillstånd för anhöriga
vilket man skulle kunna kopiera och använda på nytt, särskild om man har lite
data kunskaper.... ( ser bilden ovan  / före och efter /  Man " ska och få " inte
göra så,  men den vågar ...?
)

ATT VARA, ÄR ATT VARA 
EN ANMÄLAN TILL SOCIAL STYRELSE IGEN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar