( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, oktober 2

Dag 33 ( Kvar på sjukan, men för hur länge är frågan )

Magen börja ger med sig att reagera som vanligt igen, tycker det är dags för
varme mackor med ost och mera, räksoppa eller sparrissoppa är bra med....
Smärtan i axel är som den var tidigare, outhärdlig men inget man inte kan
fixa med rätt medicinering...

Pratade i - går morse med min läkare på lungmedicinska angående min behandling
för rygg och lungan, du vet cancertumören..Han tyckte samma som jag och
min fru att den "Björn " har inget att säg aangående mitt livslängt och behandling,
han skulle ta itu med det omedelbart och min möte ska stå kvar i oktober....
Jag har berättad att jag tycker att det är en anmälan som ska vara på väg
angående detta fallet, och att jag informerar min läkare som först om detta.
Att en läkare ska berätta en patient om en livslängt är redan förbjudet vid lagen
och att det meddelas på detta viset, med att avsluta en behandling är inte en
option mellan alla möjligheter, särskild inte om man inget har att göra med detta.

Jag har svårt att beskriva allt exakt hur och vad har sagts och är beskriven
mot mig, men som tur har jag flera vittne som t.ex. min fru, huvudkirurgen som
också tyckte det var för riskabel att genom föra operationen som "Björn " ville
att jag skulle går genom...Konstig nog lever jag fortfarande, flera dagen efter
jag redan skulle vara död enligt "björn"...Igen felprognos, eller tävla dom om hur
många dom ska rädda livet på, eller och hur många dom kan ta livet av ???

Min uppfattning om läkare på Universitets Sjukhuset i Linköping har kommit
på ett punkt att dom är inkompatibel ( inte alla läkare, men många ), och
angående sjuksköterska ar jag ingen anmärkningen, ingen store i alla fall...

Smärtan börja dom försöka att få under kontroll men det är inte lätt
som jag förstår, nervsmärtan är väl en av dom mest komplicerade smärtan
som finns i vårt kropp, så tålamod behöver man ha........
Det är en svårt grej för mig, det med tålamod, menar jag då.....

ATT VARA, ÄR ATT VARA,..... KOMPATIBEL ??
                      ( Сумяшчальныя ? )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar