( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, oktober 3

Dag 34 ( äntligen lite flyttbar mat eller kallar man det flyttande )

Jag hade på sängen sån luftkudde som ska det göra bekväm att ligga på om
man ligger för längre tid i sängen, den är nu borta och jag sova nu mycket
bättre och längre, men jag kan tro att dom är bra mot liggsår....
Igår var en trevligt och uppmuntrad dag, fick för andra dagen i rad äta frukost
flyttande, lunch flyttande och kvällsmat flyttande, och det betyder att idag jag
börja med lite fast mat i form av knäck-macka med  minimum pålägg.
kaffe och lite dricka tillkommer, så förutsättningar ser bra ut, jag hålla på med
att skriva olika brev till myndigheter varifrån följande angående diesel effekten
och cancerspridning,

För en vis tid sen ( vår 2012 )  har jag haft funderingar angående diesel och cancern,
och ställd frågan till min försäkringsbolag Folksams huvudkontor om der finns någon
sammanträffande mellan alla förare som fick och har fått cancern ) särskild dom
under 50 års gränsen ) och ert svar gick ut från att ni spelade vidare frågan till
arbetsmiljö-verkets kontor..Var jag inget har hörd från än !!

( Jag citerar min egen brev )
Jag fick sedan 2010 December beskedet att jag har en obotlig cancer sjukdom, och vill
tacka Folksam, och berätta att deras stöd betyder otroligt mycket för mig. Jag har varit
helt mitt arbetsliv lastbilförare, men nu på senare åren börja jag och min fru lite fundera......
Många av mina kollegor / vänner har fått beskedet cancer, och det under livsålder 50... är
det bara en olycklig tillfälle eller har det med yrket att göra, Jag vet att " i alla år"  har
bensinbolag och tillverkare från dieselmotorn, testat olika sorten diesel m.m., och kan det
vara så, att många förare ( i ung ålder, yngste av mina kollegor var 30 år ) är utsätt
för extrema cancer-framkallade partiklar, som gör att vi nu hålla på att dö. Kanske lång sökt
denna fråga, men man börja undra.....Kanske kan en sorts av statistik bevisa att min
konstaterande ( kanske er det vad jag konstaterade är fel ) stämmer, men i alla fall värd
att kolla upp och agera mot det  om det är så... Jag hoppas att ni reagera på min fråga, med
vanliga hälsningar..( slut citat )

Senare hörde jag , och är bevisen, att jag hade rätt, och att diesel är en av dom bovarna
som kan, och ger, cancern till föraren från t.ex lastbilar.
Min fråga är står kvar och förväntar en svar denna gången; finns där någon av rimligt
ersättning at förvänta från försäkringsbolag, bensinbolag / raffinaderi eller / och motortillverkare,
angående all led, svett och värk vi som förare går genom, När Så ja, när kan vi förvänta en
utbetalning
( så nej varför inte ?? , det är vi som håller landet rullande )


Man kan vara lite skeptisk, 
men, att vara är, att vara 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar