( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, oktober 8

Dag 39 ( hem permis med " högvinst " på LOTTO )

Och så tänkte man för en gångs skull spela med hög odds på
lotto, ( system 9 med insatts 236;- inkl joker ), och vet man vad, 
man vinner....en hela 12.000 kr ( Synt det var inte en siffra mer, eller
bara en reserv nummer, då hade det varit flera hundra tusen, eller 
med 7 rätt flera miljoner, men jag klagar inte )
Min rad : 3-5-15-16-18-23-24-26-29
rätt rad ; 4-5-15-18-24-26-29 / reserv  11-12-28-35
Joker min ; 4720420
Rätt joker ; 5802373 ( ingen drömvinst som ni ser )

( Som sagt det kan man kalla en lyckad hem permis, GRATTIS )

Och vid en riktig vinst behöver man ha en riktig frukost, så tidigt på
morgonen står jag bakom spisen, för att fixa en riktig frukost till frugan.
Färska pannkakor med vispgrädde, nybryggd kaffe, och en skål för fil
med kessela.. ( för jag vet min fru vill ha det först )
Hon blev glad överraskad, både för frukost, och vinsten.....

Dotter 3 och måg 3, tillsammans med katterna, kom på eftermiddag
med hennes surfplatta så jag kan testa den en stund innan jag bestämmer
mig innan jag köper en. Men om det ska blir en, blir det en Samsung tab
eller hur man oxå kalla den, eller en Samsung note ( med penna )...
Troligtvis en note för där finns mer möjligheter med att kunna rita på
tack till sin penna.........

ATT VARA, ÄR ATT VARA, SOM EN PENNA !

3 kommentarer: