( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

fredag, oktober 19

Elchockbehandling, Avatar och...Smärtan

Igår blev dagen lite annorlunda än jag trodde,smärtan som var på
morgonen försvann inte i sin totalitet, men minskade med ungefär
hälften fån 8 till 4 ( richterskalan ? ) på skalan till 10....
Storste problemet med smärtan är att när jag hosta, det gör ont i
min axel...-  jag hosta slem efter strålningsbehandlingen, inget farligt
för jag vet att det är normalt  ( efter före behandlingen ) med strålning.
Och efter att haft min nöje ( hämta i posten ) kunde jag titta på en
gammaldags film somvi spelade i någon gång under sommaren...
AVATAR.....











På eftermiddag kom sjukgynasten på besök för den anledning
att jag har svullna fötter, lika som han kan försöka med
akupunktur, och el-chock-behandling eller nåt som det, att få
smärtan borta....och nu på måndag ska vi börja med den terapi..
Det är en dosa som är kopplad till en platta som hålls mot
kroppen och ger små elektiska stötter som stimulera nerven
att sluta ge smärtan eller nåt i den stilen....

Kvällen blev som följande,...smärtan var på ett nivå som
överstigar alla skalan, LAH fick komma med sprutan för att
få i ordning smärtlindring...
Det gjorde så ont att jag fick hjälp att gå till sängs.
Jag hoppas djupt in min hjärta att ingen på denna värld
behövs gå genom denna smärtan... hoppas att idag
kommer att gå bättre..

ATT VARA, ÄR ATT VARA ...utan spruta !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar