( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, oktober 20

Nytt schema för medicin och värste smärtan jag var med om...

Dagen började med att jag vaknade med att jag var toa nödigt
( 04:00 ), igen tillbaka i sängen och sova till klocka 06:00 när
jag vaknade av små smärtan, Smärtan var då runt en 6a på
10 skalan.
Pratade med LAH i telefon, och dom kom ca. klocka 10:00, vi
diskuterade plåster som nu ska bytas värja två och en halv dag,
( istället från dom tre dagar som det var nu innan, ingen stor
ändring men ändå )...

Frugan tog ledigt igår för att vara säkert att jag inte skulle drabbas
igen från den situation vi var kvällen innan, en situation ingen ska
vara i, det var en hemskt upplevelse, det lovar jag...
Allt jag gjorde, röra på tårna, vrida fötter eller bara försöka förflyta
dom gjorde ont, frugan fick hjälpa mig att gå från ute dörr till
sängen, en distans från ca.5 meter ( vilket tog ca 15 minuter ), och
dom 5 meter var dom värste 5 meter in mitt liv... smärtan log på
en 32 på 10 skalan ( tur vi har ingen pistol hemma )

När posten kom ( den bästa tid på dygnet ), hade han dom grejen,
* jag beställde nämligen en fodral till min surfplatta *, och jag har
väntad på den nu i en vecka, orange/röd fodral, skit snyggt...

På eftermiddag fick vi besök från min svärföräldrar vilket var en
trevligt besök med fika, en kopp kaffe och dom siste kola-kakor jag
bakade i veckan ( en tydligt bevis att dom var goda ), smärtan har
varit hela dagen under 3 strecket, vilket är in mina ögon
underbar.. Nu bara hoppas det hänger kvar på det nivå...
Nu på morgonen vaknade jag först vid klocka två ( vet inte varför )
men somnade snart igen till klocka halv sju ( 06:30 ), att jag vaknade
var en " nödvändighet ", och tack och lov var smärtan under 3 strecket,
jag hoppas att dagen försätter med det....under 3 strecket menar jag.

ATT VARA, ÄR ATT VARA, SMÄRTFRITT ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar