( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

måndag, oktober 15

En höjd till,... Poolen är färdigt ställd inför vintersäsong....

Söndagen vaknade jag på rätt sida sängen, ingen smärtan som är nämndsvärd,
och en ,kaffe fram för köksbrassa.. det var kallt i köket tyckte jag så en brassa
var inte så dumt....
Fixad det siste med poolen, okej förlåt jag ska vara ärligt, eller bättre sagt,
Måg 1 fixade vad jag sa att han skulle göra, som t.ex skruva los pumpen från
poolen och tömma filterbehållare från sand, spola rent och bära ner i källaren,
( jepp jag är en riktig arbetsledare..).

Jag fick på eftermiddag lägga mig en stund sova, det är så att man ska hålla
visa rutiner i tradition, på sjukan fick jag sova värja eftermiddag en timma för
att orka med med min återställning från strålningen ( man kan lika bra kalla 
dom strålningen för " operationen ", det store skillnad är endast att man 
inte öppna huden för att komma åt problemet )... och alla andra konstiga
saker som har händ under dom siste veckorna på sjukhuset...

Kvällen blev med god mat, stekt ugn potatis med kyckling nuggets, morotter
och palsternacka ( eller hur man det och skriver ), maten var underbar som
vanligt. TV tittande med en liten " grogg " ( en riktig liten grogg ), för alkohol
och medicin ska man inte blanda, det är själva så, att man inte ska mycket, ( inte
mycket över huvud tagit, av båda ), och anseende att jag behöver min medicin, blev
det bara en liten alkoholisk del av det goa...Absolut mango, blandet med en Zingo
liknande drick,... ( en höjd till, skulle Ole, Sven-E och jan-Erik höjte i Bengts-Hnas 
" pistvaktens " bar, som ligger i Svartlien mot " norske grensen " , och i närheten 
av fjälltopparna som t.ex  Klimtatjakka, Mjörsknöln och Svartfjäl )



 










ATT VARA, ÄR ATT VARA, EN HÖJD TILL....( om det är möjligt )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar