( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

tisdag, oktober 16

STÖD ROSA BANDET, inte bara kvinnor kan få bröstcamcer...

Först och främst Stöd rosa bandet !!
För tionde året i rad firas finalen av Rosa Bandet-kampanjen med en  
insamlingsgala i hoppets tecken. Galan direktsänds i TV3 20.00-22.00 
den 31 oktober från Cirkus, Stockholm. Inför galan kan du följa 
tv-serien "Du får mig att känna" med nio kända kvinnliga artister.
 -------------------------------------------------------
Tidigt vaken igår av smärtan ( inte så hemskt mycket smärtan men ändå ), så det
blev en extra smärtstillande klocka 04:00, och en kopp kaffe....
Smärtan tog av en del, men fanns kvar på en 4a ( på en skalan 1 till 10, vart 1an är 
ingen ont, och 10an är outhärdlig ), och det var tills jag kunde ta mina vanliga medicin 
klocka 08:00. Hade ringd med LAH och dom kom rund klocka elva ( 11:00 ), jag har 
nämligen ganska svullna fötter, och jag trodde det kom från medicinering, men läkare 
från LAH påstår att det är svullnad av för lite rörelse etc etc ( 5 veckor sjukhussäng )..
Jag väntar nu på sjukgynast att kontakta mig, jag ska få troligtvis stödstrumpor för att
driva svullnaden tillbaka ( troligtvis också några rörelse som dom tycker jag ska göra )

Resten av dagen ville smärtan int e riktig släppa, fanns kvar på 4 till 5, men jag fick nu 
andra order att ta medicin, nu har jag fem ( 5 ) gånger per dag medicin att ta...
Klock 06:00 Lyrica ( vilket jag tar för nervsmärtan ) klocka 08:00 Alvedon, Keppra,
Omeprazol och Betapred ( alla för smärtlindring, och mage 
- mage mår inte bra av alla medicin som ni kanske kan förstå på annat sett
så med andra ord, allt medicin är  för nervsmärtan ) Klocka 14:00 Lyrica, 
Klocka 20:00 samma som klocka 08:00 och Klocka 22:00 igen Lyrica, och om 
det är inte tillräckligt har jag vid behovs tabletter ( Oxynorm ), om 
smärtan skulle vara för jävligt....

Kvällen var skönt med titta TV i furtölje ( JAG HAR INGEN ANING HUR MAN 
SKRIVER DET, MEN DU VET, SÅ EN SKÖN STOL MED FOTPALL ), 
och frugan på soffan med sin stickning,...
Klocka 22:00 till sängs till i morse klocka fem ( 05:00 ) när jag vaknade av 
smärtan, hoppas smärtan försvinner idag och jag kan ha ett liten normal liv, 
bara för en dag....

ATT VARA, ÄR ATT VARA,....STÖDJANDE ROSA BANDET.
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar