( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

onsdag, oktober 17

Kolakakor, vila och svullna fötter..

vaknade på morgonen klocka fem ( 05:00 ) , inte dåligt .. förste gången
sedan jag är från sjukhuset utskriven.
Kopp kaffe, frukost och tidningen, titta på internet och skriva in min
blogg / dagbok ( att vara är att vara med dig )..
Som lovat skulle jag tar det lugnt, och det betyder att jag gjorde följande,
jag började med att blanda mjöl, med vaniljsocker, bakpulver, salt, sirap,
socker och smör ( den som baka vet det redan ), ugn på 175 i 10 minuter....
det är receptet till härliga kola-kakor...ca.60 styck om dom få ligga och
blir kallna färdigt, men om man har en hungrigt bagare, blir det kanske en
50 styck över, 50 styck för resten av familjen ( inkl vänner )..men det är
inte 100% säkert...


Städat köket efter bakning, och rengjord golvet med mopp och go
luktande vatten....tänd brasa i järnspisen, för om man ska vara en
sort husgubbe ( hustomte ) ska man ha det oxå skönt och trevligt...
Eftermiddag blev en liten sovtimmar på soffan ( trodde jag ), men
som vanligt kommer då målaren, och knacka på dörren, det gör han
alltid när jag tror jag kan soffa en stund...( en liten sovstund, blev 
det tack och lov i alla fall )

Vaknade nu på morgonen med en jävla smärtan ( 8 på 10 skalan ), hoppas
att smärtstillande snart börja fungera...jag kan inte ens stå på benen av
sen jävla smärtan, så då kan du väl förstå att sitta och gå är total uteslutna.
En kopp kaffe och tillbaka att försöka lägga sig en stund i hop att smärtan
försvinner.

ATT VARA, ÄR ATT VARA,...I HOPPLÖS LÄGE








2 kommentarer: